למד כיצד לנגן בפסנתר

אין לנו אחריות על שימוש במידע במאמר זה. שימוש בשירותינו לעומת זאת מגיעה עם אחריות.

בין אם אתה לומד לנגן בפסנתר בפעם הראשונה או שאתה מחפש לרענן את כישוריך, יש כמה דברים שכדאי לזכור. ראשית, הימנע מלחץ וגרימת פציעות מאמץ חוזרות ונשנות. שנית, וודא שאתה מקבל משוב בונה טוב ממורה מוסמך לפסנתר. שלישית, אל תשכחו להאזין למוזיקה על מנת להבין את התבניות והמקצבים. רביעית, מצא אנשים להתאמן איתם וקבל קצת עזרה אם אתה מתקשה.

למד את סולם חמש אצבעות דו מז'ור

בין אם אתה פסנתרן מתחיל או מוזיקאי מנוסה, תגלה שלמידת סולם חמש אצבעות דו מז'ור בפסנתר הוא חלק חשוב מהחינוך המוזיקלי שלך. הסולם דו מז'ור הוא אחד הסולמות הקלים ביותר לקריאה ולנגינה. זו הסיבה שהוא משמש בהרבה יצירות פסנתר מתחילות. בניגוד לרוב הסולמות, הסולם דו מז'ור משתמש רק במקשים לבנים. זה חשוב מכיוון שמקשים לבנים עוזרים לך לדמיין את תורת המוזיקה על המקלדת.

לימוד סולם חמש אצבעות דו מז'ור בפסנתר דורש תשומת לב רבה יותר למיקום היד ולקימור האצבעות. תצטרכו גם להתאמן בנגינה על הסולם באופן עצמאי לפני הנגינה שלו ביצירה. סולם הוא דרך מצוינת לחמם את הידיים ולהוריד את הטכניקה. זו גם דרך מצוינת ללמוד את הנקודות העדינות של תורת המוזיקה.

מבין 12 סולמות מז'ור, סולם דו מז'ור הוא היחיד שאינו עושה שימוש חדים או שטוחים. עם זאת, זה לא הסולם היחיד שאינו משתמש במפתח שחור.

סיבה טובה נוספת ללמוד את סולם חמש אצבעות דו מז'ור בפסנתר היא לראות איך נראים הסולמות האחרים. דו מז'ור יש כמה תרגילים מיוחדים שניתן להשתמש בהם כדי לעזור לך להפיק את המרב מתרגול הסולם שלך.

בנוסף לסולם C מז'ור, הסולם C-מז'ור הוא אחד מהסולמות הקלים ביותר לנגינה. הוא מבוסס על שלושת הצלילים הראשונים של האמצעי C. הסולם עובר מאמצעי C ל-D, לאחר מכן ל-E, ולבסוף ל-F.

כאשר לומדים את סולם C מז'ור בחמש אצבעות, עליך להקפיד לתרגל כל אחד מהצלילים באופן עצמאי. זה יהפוך את סולם C לקל יותר ללמידה וכיף יותר לשחק.

זיהוי תבניות במוזיקה

זיהוי תבניות במוזיקה היא אחת המיומנויות הרבות הנדרשות כדי ללמוד לנגן בפסנתר. זיהוי דפוסים אינו רק עניין של שינון אותם אלא חיפוש פעיל אחריהם. זו יכולה להיות משימה מרתיעה למתחילים אבל זה ישתלם בסופו של דבר.

הדרך הטובה ביותר לעשות זאת היא להתחיל בשימוש בניקוד שהוא גם פשוט וגם קל לקריאה. ברגע שאתה מרגיש בטוח ביכולתך לקרוא, התחל להסתכל יחד על קטעי תווים. אתה יכול לעשות זאת באמצעות שתי שורות מספרים או שני קטעי מוזיקה שונים. שימוש בשני קטעי מוזיקה מאפשר לך לקרוא קטע בכל פעם.

שתי המידות הראשונות של השורה הראשונה זהות לשתי המידות הראשונות של הקו השני. התבנית בדוגמה זו היא שני צלילים יורדים, שני צלילים עולים ורצף של שני צלילים באמצע.

זיהוי דפוסים במוזיקה היא דרך מצוינת להאיץ את הלמידה שלך. תבנית שנבחרה היטב יכולה להוביל למנגינה נהדרת. עם זאת, דפוס שנבחר בצורה גרועה יכול להוביל למנגינה חלשה.

ליין הבס בוגי-ווגי הוא דוגמה נחמדה לתבנית מוזיקלית. תבנית יד שמאל, היא משתמשת בתווים בקנה מידה מסודרים למעלה ולמטה. החוכמה בשורה הזו היא להשתמש בשביעיות שטוחות כדי לתת לה צליל בלוזי.

הדרך הטובה ביותר לעשות זאת היא על ידי חיפוש פעיל אחר דפוסים. זה לא תמיד אפשרי, מכיוון שהטובים ביותר חבויים בדרך כלל לעין. אם אתה עדיין לא בטוח ביכולות שלך, שקול לנסות את שיטת הפסנתר מבוסס המוח. זה ילמד אותך את כללי המוזיקה באמצעות אימון אוזניים ומספר טריקים שמיעתיים אחרים.

הימנע מפציעת מתח חוזרת

שמירה על בריאות הידיים היא גורם מכריע בהימנעות מפציעת מתח חוזרת ונשנית בעת נגינה בפסנתר. RSI יכול להיגרם ממאמץ יתר, טכניקה לקויה ויציבה גרועה.

רוב פציעות הפסנתר מתרחשות עקב יציבה לא נכונה ותנוחות קיצוניות של פרק כף היד. עמדות אלו עלולות לגרום לסטייה אולנרית, סטייה לרוחב וחטיפת יתר של אצבעות.

הסוגים הנפוצים ביותר של פציעות פסנתר הם תסמונת התעלה הקרפלית, דלקת פרקים ודלקת גידים. ניתן למנוע פציעות אלו על ידי טכניקה נכונה ותרגול קבוע. כדאי גם לקחת הפסקות במהלך האימון. הפסקות אלו צריכות להיות קצרות ולאפשר לזרועות ולפרקי כף יד לנוח.

תמיד צריך להיות מגע קליל ונוח בעת מנגן בפסנתר. כדאי גם לשחק לאט כדי למנוע פציעה. כדאי גם לשמור על המרפקים ופרקי הידיים במצב הנכון במהלך האימון.

כדאי גם להימנע ממשחק עם ידיים קרות וללבוש כפפות ללא אצבעות. כדאי גם להרים את הידיים כדי להפחית את הנפיחות. כדאי גם לעשות הפסקות כדי להתמתח ולהסתובב.

כדאי גם להימנע ממשחק אם יש לך מחלה כרונית או פציעה. כדאי להשתמש גם בתומכי שרירים אלסטיים ובמשככי כאבים אנטי דלקתיים לטיפול ב-RSI. כדאי גם להקשיב לגוף ולהימנע מהתנהגויות הרסניות.

פסנתרנים רבים התייאשו עקב פציעות קשות ביד. פציעות הנגרמות מנגינה בפסנתר יכולות להשפיע גם על הפעילויות היומיומיות שלך. אם אתה חווה כאב בזמן משחק, התאם את גובה הספסל שלך. השתמש בשרפרף אם יש לך רגליים קצרות. אתה צריך גם לקחת הפסקה כל 20 דקות כדי לאפשר לשרירים שלך לנוח ולהירגע.

אם אתה חווה כאב בזמן משחק, עליך להניח את הידיים ואת פרקי הידיים. כדאי גם לוודא שאתה יושב במצב הנכון.

מצא אנשים להתאמן איתם

בין אם אתה טירון או מקצוען ותיק, אתה צריך למצוא אנשים להתאמן איתם אם אתה רוצה להצטיין במלאכה שלך. ייתכן שתוכל למצוא קבוצה של נגני פסנתר שואפים באזור שלך או שתצטרך לחפש מוזיקאים אחרים בתחום ההשפעה שלך. החלק הטוב ביותר הוא שישנם אלפי אנשים שיש להם תשוקה בוערת לנגן בפסנתר.

הדרך הטובה ביותר למצוא אנשים להתאמן איתם היא למצוא מישהו שיש לו עניין דומה ומוכן לחלוק את הידע והמשאבים שלו. למרבה המזל, יש הרבה חנויות מוזיקה באזור שלך המשכירות מקלדות בתשלום. טיול לחנות המוזיקה המקומית עשוי להיות בדיוק מה שאתה צריך כדי להכניס רגל.

אחת הדרכים הטובות ביותר למצוא אנשים להתאמן איתם היא לשאול חברים שנמצאים בתעשיית המוזיקה. לחילופין, אולי אתה מכיר מישהו שמחפש פסנתר חדש. אם החברים שלך לא מעוניינים, אתה יכול גם לנסות את מזלך באינטרנט. חיפוש מהיר בגוגל יגלה חנויות מוזיקה רבות הפתוחות לקהל הרחב.

תרגול בפסנתר הוא לא לבעלי לב חלש, אבל הוא יכול להפחית מתח מצוין. למען האמת, נגינה בפסנתר יכולה להיות תרופה ליתר לחץ דם. נטילת הפסנתר דורשת גם משמעת ומחויבות, שתיהן תכונות הכרחיות על מנת להשיג את המטרות המוזיקליות שלך. אתה עשוי גם לגלות שהדרך הטובה ביותר ללמוד היא להופיע עבור המשפחה והחברים שלך.

קבל ביקורת בונה ממורה מוסמך לפסנתר

בין אם אתה מתחיל או מקצוען, מורה מוסמך לפסנתר יכול לעזור לך ללמוד כיצד להתקדם טוב יותר בכלי. מורה טוב ילמד אותך את טכניקת הנגינה, יחדד מיומנויות אלתור ויעזור לך לשמור על השקפה חיובית על הכלי.

חשוב למצוא מורה בעל רקורד טוב, בעל ידע וידידותי. כמו כן, על המורה להיות בעל ניסיון בהוראת פסנתר, ובעל תעודת הוראה מוצקה. זה גם מועיל לשאול את המורה אם יש לה סרטון שלה מנגנת בפסנתר, כדי שתוכל לצפות בה מופיעה.

אם אתה חדש בכלי, זה יכול להיות קשה לבחור מורה טוב. עליך לרשום את המטרות והחלומות שלך, ולאחר מכן לבחור אחד שיכול לעזור לך. תרצה לערוך שיעור ניסיון עם המורה שלך לפני שתתחייב להתחייבות ארוכת טווח.

כשאתה בוחר מורה מוסמך לפסנתר, וודא שהוא או היא חיוביים, סבלניים ומוכנים לעזור לך להשיג את המטרות שלך. חשוב גם למצוא מדריך שמאתגר אותך, נותן לך השראה ומתגמל אותך על עבודתך הקשה.

מורה מוסמך לפסנתר יוכל גם לעזור לך להגדיר יעדים לתרגול ולעקוב אחר ההתקדמות שלך. הגדר יעדי תרגול מציאותיים, ולאחר מכן התאם את השיעורים שלך לפי הצורך.

אם יש לך תלמיד שמתפקד טוב אבל לא משתפר, אתה צריך למצוא דרך לגרום לו להתמקד בשיפור אזור בעיה אחד או שניים בכל פעם. כדאי גם לעודד את התלמיד לתרגל באופן קבוע.

בעת מתן משוב, זכרו לשבח כמה שיותר. לעתים קרובות זה מייאש עבור תלמידים לקבל רשימה ארוכה של ביקורות, אז הקפד לתת הערות חיוביות.

תוכן

On Key

תוכן קשור

למד כיצד לנגן בפסנתר

בין אם אתה לומד לנגן בפסנתר בפעם הראשונה או שאתה מחפש לרענן את כישוריך, יש כמה דברים שכדאי לזכור. ראשית, הימנע מלחץ וגרימת פציעות מאמץ

דילוג לתוכן